Традиционно напитките играят огромна роля за успеха на вендинг автоматите. Те съставляват около 31% от всички продажби годишно – и е лесно да се разбере защо. Независимо дали става дума за сутрешното ви кафе на път за офиса или бутилка вода след фитнес, възможността да останете хидратирани в движение е важна, когато се опитвате да поддържате здравето си.
Газирани напитки
За мнозина идеята да грабнат бърза газирана напитка в движение е това, което представлява вендинг автомата. Въпреки че индустрията е извървяла дълъг път, все още е важно да имате набор от различни газирани напитки, дори ако популярността на определена марка намалява.
Някои от най-популярните марки, които виждаме във вендинг автоматите са Coca-Cola, Pepsi, Sprite и Mountain Dew. Coca-Cola, по-специално, е един от най-печелившите продукти, които редовно се съхраняват във вендинг автоматите. Това може би не е изненадващо предвид глобалния й статус, но интересното е, че въпреки по-широкото преминаване към по-здравословен начин на живот, продажбите на кока-кола продължават да растат.
Бутилирана вода
Бутилираната вода е друга напитка, която отдавна е синоним на вендинг автомат. Компании като Evian, Buxton и Harrogate са използвали наличноста на вендинг автоматите, за да повишат както познаваемостта на марката, така и общите продажби.
Въпреки че не очакваме скоро бутилираната вода да изчезне от вендинг автоматите, се наблюдава реална промяна към инсталиране на диспенсери за вода и насърчаване на потребителите да носят свои собствени бутилки за многократна употреба.
Енергийни напитки
Определено има моменти в ежедневието ни, когато е необходима допълнителна енергия. За тези от нас, които не обичат кафе, енергийните напитки често са предпочитани. Въпреки, че съдържанието на кофеин често е по-високо от средната норма в чаша кафе, сладкият вкус и удобството на кутията ги прави привлекателни.
Марки като Red Bull, Monster и Shark са най-популярни, като всяка от тях предлага (малко) по-здравословни опции, които съдържат малко или никаква захар.
Кафе
Другата популярна напитка, когато става въпрос за ежедневна доза кофеин, е, разбира се, кафето. Автоматите за топли напитки са едни от най-популярните във всеки офис и публични места.
В Обединеното кралство марки като Lavazza започнаха да доставят зърна на все повече и повече вендинг компании. Това означава, че потребителите са имали възможност да се насладят на кафе с по-добро качество от всякога. Дори някои от големите вериги за кафе като Costa са видели въздействието, което вендингът може да има върху продажбите с техните машини, които вече са нещо обичайно в бензиностанциите и супермаркетите в много държави по света.